Problem privremenog zatvaranja Bunker stanice Beograd

Snabdevanje brodova pogonskim gorivom, kao najvažnija aktivnost u transport robe na Dunavu je značajno otežano od kada je zatvorena bunker stanica u Beogradu pre dve nedelje.

Želimo da napomenemo da je navedena bunker stanica omogućavala da se brodari koji rade isključivo u unutrašnjem saobraćaju (prvenstveno brodovi za transport šljunka) mogu legalno snabdevati gorivom pod najpovoljnijim uslovima. Takođe domaći brodari koji saobraćaju sa inostranstvom, kao i strani brodovi koji su u tranzitu kroz Republiku Srbiju, mogli su se na istoj bunker stanici snabdeti pogonskim gorivom oslobođenim troškova akcize I PDV-a.
Posebno važna stavka za brodove koji saobraćaju u unutrašnjim vodama Srbije je mogućnost besplatnog uzimanja pitke vode na ovoj bunker stanici.

Zatvaranjem bunker stanice u Beogradu troškovi poslovanja se značajno povećavaju zbogudaljenosti bunker stanica u Republici Srbiji (Novi Sad, Smederevo, Prahovo i uskoro Veliko Gradište). Brodovi koji plove samo na relaciji Ram – Beograd, moraju da prave značajne izmene u planu plovidbe zbog snabdevanja gorivom.

Dodatni problem može nastati početkom turističke sezone pošto zatvaranjem navedene bunker stanice ne postoji mogućnost snabdevanja putničkih brodova koji pristaju u putničko pristanište Sava u Beogradu. Imajući u vidu da se iz godine u godinu značajno povećava broj turističkih brodova koji pristaju u Beogradu kao turističku destinaciju u ekspanziji. Ova novonastala situacija može znatno da umanji opšti kvalitet usluge koju pruža grad Beograd.

Ne želimo da ulazimo u problematiku i preispitujemo razloge zatvaranja Mondo luke ali želimo da ukažemo na neophodnost takvog mesta u Beogradu i da ukažemo na hitnost rešavanja poblema koji nastaju zatvaranjem mesta za izdavanje goriva u glavnom gradu Srbije.

U skladu sa iznetim probemima sa kojima se kao lađari suočavamo, pozivamo nadležne da preispitaju odluku o zatvaranju bunker stanice Beograd.

Upravni odbor UPLS