Otvoreno pismo MGSI, zapažanja o obeležavanju plovnog puta 14.07.2019.

Poštovani,

Ovim putem želimo da vas obavestimo o problemima i zapažanjima u plovnom putu koja bi trebalo otkloniti – prilagoditi što je pre moguće.

Precizno obeležiti levu ivicu plovnog puta na 1245km sa odgovarajućom plovidbenom oznakom (marina za male čamce je u blizini-desna obala Sremski Karlovci) bezbednost plovidbe za sve učesnike u plovidbi je ugrožena zbog male širine plovnog puta, dubina na tom sektoru prikom niskih vodostaja je mala i susretanje je otežano jer navigatori ne znaju dokle se sprud prostire. Obeležiti levu ivicu plovnog puta na 1286.5km sa odgovarajućom plovidbenom oznakom (zelena obalna lampa se nalazi na 1286.1 i uzvodni brodovi su u neposrednoj opasnosti od nasedanja jer se sprud na 1286.5km prostire od leve obale (više od 100m) i postoji potencionalna opasnost od nasedanja kako uzvodnih tako i nizvodnih plovila, znak za obeležavanje opasnih mesta i prepreka koji se nalazi na vodograđevini u levoj obali na 1389.8km je polomljen, obeležiti odgovarajućom plovidbenom oznakom pomenutu vodograđevinu ili ponovo postaviti znak za opasnost. Blagovremeno odrediti normu sastava za prolazak kroz novosadske mostove nakon uklanjanja postojećih stubova od mosta Boško Perošević. Predlažemo da maksimalan broj objekata u uzvidnoj plovidbi ne bude više od 6 (po 2. barže u 3 reda) sa minimalnom brzinom kretanja od 6 km/h i nizvodnih sastava maksimalno 6 u zavisnosti od snage broda osim kada je Novi Sad vodostaj 450 i više, broj jedinica u nizvodnoj plovidbi maksimalno 3 u jednom redu. Normirati distancu sidrenja od obale na donjem novosadskom sidrištu od 1250km do 1252km, plovila su usidrena često i u plovnom putu pa je sustretanje otežano i nebezbedno a po uklanjanju stubova mosta B.Perosević susretanje će biti i opasno ukoliko se ne bude odredila norma sasatava prolaska kroz novosadske mostove. U prilogu vam saljemo radarsku sliku usidrenih objekata od 1251-1253km. i fotografija na kojoj se vidi ne poštovanje trenutne norme za prolazak kroz Novi Sad.
Smederevski most nije obeležen za noćnu plovidbu i nema radarske reflektore na stubovima, Pančevački most je takođe neobeležen za noćnu plovidbu (svetla na plovidbenim otvorima na mostu ne rade). Plovidbene oznake koje označavaju sidrište za plovila koja prevoze zapaljive materije na 1247km se nalaze u levoj obali iza ade i potrebno je pojasniti gde se tačno nalazi sidrište i na koji način i u kojoj bočnoj distanci sidrište može da se koristi.
Bilo bi potrebno dodatno obeležiti Daljsku krivinu pošto sprud u levoj obali ćoška izaziva probleme za veće sastave i prilikom susreta može doći do nasedanja zbog nedostatka plovidbene oznake. Na 1313km je srušena obalna zelena lampa.

IMG 29374add22480403b65ec90daba68c7b V
Zloupotreba trenutne nome kroz Novi Sad
IMG 92c43e67488b4c129aa6c2ca8f227d0e V
Zloupotrebe norme kroz Novi Sad
IMG 41255e17c48ce9e34cc2277ed72b97f5 V
Zloupotreba norme kroz Novi Sad
IMG 45e2eb1788ee08a126513237bda6f284 V
Novosadsko sidrište – radarska slika
IMG f6a9afe166bd925cffb4c1eb2e8257f1 V
Novosadsko sidrište – radarska slika

Ako imate dodatnih pitanja ili predloga u odnosu na predočena zapažanja molimo vas da nas kontaktirate.

Upravni odbor UPLS